تبلیغات
نقش برتر پارس - دانلود بررسی ,و تحلیل ,پل لا موهر, - معمار ,سانتیاگو ,کالاتراوا ,پاورپوینت
 
نقش برتر پارس
معماری ، عمران ، شهرسازی
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM
درباره وبلاگ


سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس ٠٩١٢٨٣٨٠٢٤٥
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید.
برای اینکه شما رو در لیست پیوندها بیارم کافیست آدرس وبلاگ من رو به پیوندهای وبلاگتون اد کنید

مدیر وبلاگ : رویا پارسی
مطالب اخیر
نویسندگان
دانلود بررسی و تحلیل پل لا موهر - معمار سانتیاگو کالاتراوا ,پاورپوینت

تاریخ ایجاد 27/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  6


Puente de la Mujer پل لا موهر کار آژانس اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا در بوینس آیرس، آرژانتین است. این تنها یکی از آثار او در آمریکای لاتین است.

اجزای پل لا موهر توسط شرکت اورسا در شهر ویتوریا در کشور باسک تولید شده است، زیرا فولاد مورد استفاده در آرژانتین تولید نمی شود. تمام قسمت های پل در شهر ویتوریا، جنوب بیلبائو ساخته شده و به بوینس آیرس منتقل شده اند تا در محل نصب شوند.

هزینه کار حدود شش میلیون دلار بود که توسط آلبرتو گونزالس اهدا شد که عضو گروه بود و Madero در تاریخ 20 دسامبر 2001 افتتاح شد و در اوج بحران اقتصادی و نهادی آرژانتین قرار داشت. به همین دلیل باز شدن آن برای بسیاری از ساکنان بوئنوس آیرس بی اهمیت شد

و....

پل لا موهر در Dock 3 واقع در پورتو مادرو، در خیابان مانوئلا دیلسی پیرینا گاریتی واقع شده است و نام آن در ارتباط با ناحیه‌ای است که در آن قرار دارد؛ چرا که تمام خیابان‌های پورتو مادرو برای ادای احترام به کار زنان در جامعه، با نام زنان مشهور آرژانیتن و جهان، نامگذاری شده‌اند و پل لاموهر نیز به عنوان یکی از نمادهای مدرن شهری آرژانتین در عصر حاضر، از همان الگوی خاص تبعیت می‌کند.

پل لا موهر یک پل عابر پیاده است که منطقه  Dock 3  خیابان پرتو مادرو را در بخش  اونیدا آلیسیا مورو د جاستو،  به بخش تجاری واقع در شرق مرتبط می‌سازد. بنابراین، این پل، یک مسیر پیاده رو شرقی-غربی را ایجاد می‌کند. پل لا موهر، در موقعیت محصور خود، در جهت غربی قرار گرفته است و با  حداکثر  گستردگی به سمت جنوب به پیش می‌رود.

طراحی پل لا موهر، تصویر رقص تانگو یک زوج را در ذهن تداعی می‌کند. مرد به عنوان معمار و برج و عناصر مربوط به آن، به عنوان زن، به صورت افقی، به عنوان پارتنرهایی در حال انجام رقص تانگو ترسیم شده‌اند. مانند بسیاری از دیگر آثار خالص سانتیاگو کالاتراوا، در این سازه نیز مفهوم نه تنها در  اشکال، بلکه در سیستم‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند نیز تجلی می‌یابد. بنابراین مرد در جفت موجود در سازه، نشان دهنده بازوی عمودی خمیده‌ای است، در حالی که زن توسط  صفحه افقی نشان داده می‌شود که توسط  یک سری از سیم‌های  آویزان که نشان دهنده بازوهای مرد هستند پشتیبانی میشود. در نهایت، میتوان پارتنرها را در پایان رقصشان مشاهده نمود؛ لحظه کلاسیکی که زن، خود را رها کرده و مرد، او را در آغوش گرفته و تمام وزنش را تحمل می‌کند.

پل لا موهر، یک پل عابر پیاده با طول ۱۶۰ متر و عرضی برابر با ۶.۲۰  متر است که  به سه قسمت تقسیم می‌شود: دو قسمت ثابت در هر دو طرف  سد که بر روی مخروط برج مانند متحرکی از جنس بتن سفید می‌چرخد و اجازه می‌دهد تا شناورها و کشتی‌ها از قسمت پایین آن عبور کنند. بخش مرکزی پل لا موهر توسط یک بخش متحرک سیمانی و سوزنی فولادی پشتیبانی می‌شود که حدود ۳۹ متر ارتفاع دارد. سوزن آماده است تا بخش متحرک را به صورت مورب، همانند یک پل معلق آویزان کند.

کابل‌های موجود از نوسان و کشش این بخش پشتیبانی می‌کنند. وزن پل موهر، حدود ۸۰۰ تن است و دارای دو بخش جانبی ثابت ۲۵ و ۳۲.۵۰ متری و یک بخش مرکزی چرخشی ۱۰۲.۵۰ متری می‌باشد. برای عملیات چرخشی، یک سیستم کامپیوتری درقسمت  شرقی پل لا موهر تعبیه شده است. یک شاه تیر شیب‌دار با ارتفاع ۳۴ متر و زاویه ۳۹ درجه، نمای اصلی پل را شکل می‌دهد و از هر دو پانل و صفحه افقی پشتیبانی می‌نماید.

پل عابر پیاده منطقه Dock 3، به لطف بهره گیری از سیستم چرخشی، امکان کشتیرانی در این آب‌ها را فراهم می‌کند. عرض پل عابر پیاده موهر، دارای ۵ متر محل عبور آزاد است و سنسور مرکزی آن با مکانیزم چرخشی هماهنگ است که اجازه می‌دهد بخش مرکزی تقریبا ۱۰۰ متر در زاویه ۹۰ درجه بپرخد. این فاصله آزاد توسط دو پل نزدیک به هم که در هر دو طرف سد واقع شده‌اند و، به عنوان پل مرکزی atirantado  و پل چرخشی عمل می‌کنند ایجاد شده است. از طریق یک فیلر بتنی در عقب پل، تعادل ساختاری بین این منطقه و atirantado گسترده شونده، به طور قابل توجهی مکانیزم چرخش را ساده می‌کند.
سیستم محرکه:

چرخش پایه‌های قرار گرفته در ستونی از بتن سفید با ارتفاع مرکزی ۹.۴۰ متر که مکانیسم چرخش در آن نهفته است، شکل مخروطی بی سر و ته معکوسی را  با سطح افقی و همراه با listellos  به ارتفاع ۷ اینچ تشکیل می‌دهد که به طور مستقیم در بخش فوقانی در اندازه‌های ۱۰ x 10 x 2  پشتیبانی می‌شود. این بخش از یک  بخش عمقی هدایتی تشکیل شده است که شامل ۸  بخش هدایتی با قطر ۱.۲۰ متر و عمق ۲۶ متر می‌باشد.

هر دو باتری، دارای یک بخش جانبی با هندسه متغیر هستند که توسط یک سطح کنترل شده ایجاد شده توسط دایره‌ای با قطر ۱۶۰ سانتی متر، در پایه و یک بیضی در قسمت راس، شکل گرفته‌اند. این بخش‌ها مطابق با  listellos توده مرکزی، از بتن سفید ساخته شده‌اند و هر کدام  از آنها در یک بخش فوقانی مثلثی شکل و سه ستون با قطر ۱ متر و عمق ۲۶ متر بنا نهاده شدهاند. فضای بین سطح پایین این بخشهای فوقانی و فاصله تا زمین توسط پوشش بتنی غوطه ور در آب، پر شده است. باطری‌ها دارای ارتفاعی هستند که پل برای نگه داشتن نیمی از صفحه در جهت طولی، در هر دو طرف نقطه انحنا که در حدود ۴.۵ درصد است، بدان نیاز دارد.
صفحه:

این عنصر که درست در مسیر هدایت شده قرار دارد، موجب شده  است، پل سبکی بین دیوارهای ۱۶۰ متری و حداکثر ارتفاع سطح ۰.۰۰ ± تا  ۱۹.۵۰ متری ساخته شود که نیمی از چرخش طولی ۳.۵ درصد و شیب مقطعی ۱.۵ درصد دو طرف را برای ایجاد بهترین زهکشی آب باران، نمایان می‌سازد. به طور ساختاری، این سطح، مانند یک مقطع عرضی ورق جعبهای فلزی بزرگ با چرخش‌های نامتقارن مشاهده می‌شود، که به  تعدیل نیروهای کششی کمک می‌کند. این بخش که در انتهای نزدیک‌تر پل متحرک ثابت شده است، متشکل از یک ورقی جعبه‌ای و فولادی است که با محور عمودی خود تقارن دارد.
شاه‌تیر:

شاه تیر که دارای یک بخش متغیر نامتقارن است، مفهوم کلیدی و عنصر زیبایی شناسی پل را شکل می‌دهد. شاه تیر، زاویه ۳۸.۸۱ درجه‌ای را با توجه به محور افقی شکل می‌دهد و از وجود ۲ باتری بهره می‌جوید. ارتفاع کلی این بخش، ۳۴.